Dan europskog broja 112

U Hrvatskoj se 11. veljače obilježava Dan jedinstvenog europskog broja za hitne službe – Dan 112. Vijeće europskih zajednica 1991. godine donijelo je Odluku o uvođenju jedinstvenog europskog broja za sve hitne službe, a od 2005. godine i Hrvatska se pridružila jedinstvenom europskom projektu omogućavanja dojavljivanja nesreća i potreba za djelovanjem hitnih službi putem jedinstvenog broja.

U 2018. godini na razini Republike Hrvatske zaprimljeno je milijun i 487 tisuća poziva na broj 112. Sustav je u proteklom periodu ispunio svoju osnovnu namjen i prepoznat je kao sustav na koji se građani i turisti mogu osloniti u svakoj hitnoj situaciji. Posebno ohrabruje činjenica porasta broja poziva na stranim jezicima, što znači da broj 112 prepoznaje sve više inozemnih turista te ga koriste u našoj državi čime se Republika Hrvatska afirmira kao poželjno i sigurno turističko odredište.

Izgadnja sustava usmjerena je na implementaciju suvremenih rješenja u elektorničkim komunikacijama i informacijskim sustavima. Od listopada 2017. godine centri 112 pripremljeni za prijam e-poziva, a Uredbom Europskog parlamenta da svi novi automobili proizvedeni nakon 1. travnja 2018. godine budu opremljeni funkcionalnošću e-poziva. U slučaju ozbiljne nesreće, u osobnom vozilu, automatski ili ručno, aktivira se poziv prema broju 112 i istovremeno se prema broju 112 šalje SMS s potrebnim podacima o lokaciji i vozilu koje je sudjelovalo u prometnoj nesreći. E-pozivi u RH zaprimaju se za područje cijele države u Županijskom centru 112 Zagreb, u kojem je 2017. godine implementirana aplikacija za prijem poziva, izvršeno je testiranje sustava kao i obuka djelatnika.

S 31. prosinca 2018. godine ukinuta je Državan uprava za zaštitu i spašavanje u čijoj je nadležnosti bila uspostava i organizacija rada broja 112. Od početka 2019. godine Sustav 112 sastavni je dio Ministarstva unutarnjih poslova, a novi organizacijski i funkcionalni ustroj omogućit će daljinu kvalitetnu afirmaciju ovog žurnog broj.

Broj 112 dostupan je 24 sata dnevno, besplatan je sa svih javnih telefonskih govornica, mobilnih ili fiksnih telefonskih priključaka. Štedi vrijeme jer je jednim pozivom moguće dobiti pomoć bilo koje službe, a prijem hitnog poziva moguć je na više jezika. Hitne službe u svom radu nisu ometane zlonamjernim ili opetovanim pozivima o istom hitnom slučaju, jer im operater na 112 takve pozive ne prespaja.